Elysium – Kodi Addon

Elysium addon merupakan addon yang dihasilkan oleh Elysium. Addon ini merupakan rebranding daripada addon zen dengan penukaran nama dan juga icon baru. Boleh dikatakan addon yang terbaik untuk melihat movie dan tv show dengan kualiti yang memuaskan.

Seperti juga zen, addon ini masih mengekalkan konsep yang sama. walaubagaimanapun terdapat beberapa penambahan menu dan juga anda boleh setkan favourite (wishlist) untuk memudahkan proses pencarian. 


Antara menu yang terdapat di dalam addon ini adalah seperti Movies, TV Shows, Spotlight, New Movies, New TV Shows, Channels, TV Calendar, My Favorites, Tools and Search. Di dalam menu Movies section terdapat beberapa sub menu seperti Trending Movies, most popular, Marvel Universe, Oscar Winners, Disney Collection, Genres, Years, People Search dan banyak lagi.

Pencarian movie juga adalah amat mudah dan addon ini mempunyai fungsi metadata yang lebih menarik dan kemas. Hanya perlu setkan resolution dan provider times out di ruangan tools – setting untuk mendapatkan penggunaan yang optimum.

Bagaimana cara untuk mendapatkan addon Elysium

Anda boleh mendapatkan addon ini dengan menambah source dengan menggunakan link ini ⇨ http://noobsandnerds.com/portal/. Sekiranya anda sudah mempunyai zen, addon ini akan di update dan rename secara automatik. Selain daripada itu anda juga boleh mendownload repository noobsandnerds dibawah secara terus

button

Langkah 1: Download Repository Noobsandnerddiatas (Tunggu 4-5 saat dan skip ad).

Langkah 2: Buka aplikasi “Kodi“.

Langkah 3: Pergi ke “Menu Utama” dan pilih “Add-ons”.


Langkah 4: Kemudian klik “Add-ons Browser Icon”.


Langkah 5: Pilih “Install From Zip” dan pergi ke lokasi dimana file di Download / Source.


Langkah 6: Klik dan install repository.noobsandnerds-1.8.zip”.

Langkah 7: Tunggu sehingga notifikasi “Add-ons Updated”.

Langkah 8: Pilih “Install From Repository” dan pergi ke “Noobsandnerds Repository“.


Langkah 9: Klik “Video add-ons” dan install “Elysium”.

Langkah 10: Sila tunggu sehingga keluar notifikasi dan boleh ke section “Video Add-ons“.


Untuk menambah source @ addon by zip menggunakan Jarvis, FTMC, SPMC ➔ rujuk post ini.

Sekiranya anda tidak dapat memasukkan addon ini atau jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, tinggalkan komen dibawah. Like dan Share post ini sekiranya anda rasa ia sangat berguna! 

0 Replies to “Elysium – Kodi Addon”

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.