Crunchyroll HD – Anime

website kissanime yang terkenal dengan streaming site anime sudah pun terganggu dan dijangkakan akan tidak beroperasi selama sebulan lebih disebabkan oleh mereka sedang menukar ke server video host baru. Banyak alternative anime site yang boleh dilayari sementara menunggu kissanime beroperasi semula, contohnya seperti 9animemasterani dan juga animeultima.

Tetapi untuk entri kali ini kita akan berkongsi mengenai satu lagi alternative ; Crunchyroll.
Ape yang menarik mengenai crunchyroll berbanding website yang lain adalah mereka mempunyai kualiti stream sehingga 1080p dan juga mempunyai aplikasi mudah alih yang boleh digunakan untuk menonton di android box, laptop dan juga handphone,
Dari website crunchyroll 
Crunchyroll is a leading global destination and platform for Japanese anime and Asian content. Crunchyroll delivers more than 25,000 episodes and 15,000 hours of officially-licensed content from leading Asian media producers directly to viewers translated professionally in multiple languages within minutes of TV broadcast, through applications including Crunchyroll for iPhone, iPad, Android, Kindle, Windows Phone, Playstation®3, Playstation®4, Playstation®Vita, Xbox LIVE® on Xbox 360 and Xbox One, AppleTV, Roku, Nintendo WiiU, Internet-enabled TVs, set-top boxes, and more.
Crunchyroll’s majority investor is Otter Media. Crunchyroll has offices in San Francisco, Los Angeles and Tokyo, and is a member of the Association of Japanese Animations (AJA).

Bagaimana untuk menonton anime di android device 


Crunchyroll memerlukan anda melanggan mendapatkan service premium mereka (tanpa iklan dan juga akses kepada seluruh koleksi manga dan anime 1 jam selepas direlease di japan).

untuk mendapatkan crunchyroll HD apk download link dibawah (versi tanpa iklan)


download dan install di android device anda. terdapat banyak pilihan baru dan juga lama
crunchyroll juga mempunyai hampir kesemua koleksi anime yang terpopular (malangnya tiada anime one piece)

selain itu, mereka juga mempunyai koleksi drama siri dari negara japan.. wohoo

Anda boleh untuk daftar atau log in, supaya membolehkan anda untuk organize dan favourite kan anime.

Hanya pilih anime kegemaran anda, pilih season yang ingin ditonton

dan klik pada link untuk play

enjoy!

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.