Kali ini kami akan berkongsi kan satu lagi IPTV yang agak popular dan lebih baik berbanding IPTV sebelum-sebelum ini. HDKAN mempunyai hampir 300 Live TV channel dari negara USA, Japan, Hong Kong, Taiwan, dan China . Untuk version yang terbaru ini, HDkan telah pun memasukkan channel tv dari Malaysia seperti Astro AEC, Astro Maya, Astro Prima, Astro Oasis dan beberapa lagi channel astro on demand.
Aplikasi ni menggunakan menu berbahasa cina, walaubagaimanapun anda boleh mengubah bahasa perantaraan kepada english. Kualiti yang ditawarkan juga adalah amat baik dan berkualiti. HDkan merupakan IPTV yang berbayar, bagaimanapun buat masa ini, ia telahpun diberikan secara percuma dengan penambahan iklan (google ads) semasa anda memilih channel.
Sekiranya anda tidak mempunyai android device, anda boleh menggunakan android emulator di PC atau pun laptop. Rujuk post disini.
Untuk aplikasi kali ini, terdapat version untuk pengguna iOS. Selamat mencuba!
Bagaimana untuk mendapatkan HDKAN

Download for Android 
Langkah 1: Download dan Install aplikasi diatas.

Langkah 2: Klik menu di bahagian kanan dan cari gambar web seperti dibawah untuk menukar ke English

Langkah 3: Sekiranya tiada channel yang keluar tukar ke decoding ⇨ soft

Langkah 4: Selepas itu akan keluar menu untuk mendownload software decoding. Hanya tekan OK sahaja

Langkah 5: Selesai, selepas itu anda boleh melihat mana2 channel. Hanya klik di bahagian kiri untuk akses channel. Tekan channel 4-5 saat untuk favourite kan channel.

Sekiranya anda tidak dapat mengakses menu menggunakan cara diatas, boleh gunakan cara dibawah :

Pergi ke Phone atau Android Box Setting => Accessibility => Dexterity and Interaction => Assistant Menu. Pastikan anda enable kan Smart Assistant Menu. Kemudian klik pada Edit Option. Anda boleh menambah atau membuang button dengan menggunakan (-) dan (+). Default menu yang terdapat didalam ini adalah Home Screen dan Menu Settings

enable
Enable Assistant Menu

Sekarang anda akan melihat menu bulat yang mempunyai 4 dots. Menu ini akan terapung di screen anda. Setiap kali anda membuka mana-mana aplikasi hanya perlu tekan button ini untuk mengakses menu setting.

Sekiranya anda  mempunyai sebarang pertanyaan, tinggalkan komen dibawah. Like dah Share post ini sekiranya anda rasa ia sangat berguna! 

 

52 Replies to “HDKAN 華視 – Live TV Apk”

  1. Saya BODOH. MENYESAL SAYA SEKARANG.Encik tiling saya, dalam hypptv saya Pergi ke setting asal, dalam developer option saya menukar Android run time dari dalvik ke art. Lepas tu dia set top box hypptv reboot. Masalahnya sekarang. Set top box x boleh Pergi ke main menu . Dia paparazzi starting Kat screen . Tiling saya

  2. Saya BODOH. MENYESAL SAYA SEKARANG.Encik tolong saya, dalam hypptv saya masuk ke setting asal, dalam developer option saya menukar Android run time dari dalvik ke art. Lepas tu set top box hypptv reboot. Masalahnya sekarang. Set top box x boleh Pergi ke main menu . Dia papar starting Kat screen . Tolong saya. Merayu

  3. kenapa bos tukar? kalau untuk phone, selalunya bila kita tukar dalvik ke Art akan ambil masa untuk boot – sebab dia tgh recompile app balik. tapi kalau dah tunggu lama still tak jalan maybe dia sangkut dkt bootloop

  4. kenapa tak blh tengok astro malaysia
    sentiasa loading tak ada video
    saya guna unifi 30mbps pun tak boleh

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.