Duckpool – Kodi Addon

Duckpool addon merupakan addon yang dihasilkan oleh Mucky Duck. Addon ini merupakan kesinambungan daripada addon istream dari xunity yang mempunyai multi-scraper terbaik yang membolehkan anda untuk melihat Movie dan TV Show dengan kualiti yang memuaskan.

Seperti juga addon-addon movie yang lain, Duckpool juga mempunyai menu seperti myStream dimana anda boleh favourite kan movie / tvshow pilihan, Movie, TV Shows, iWatch, Playlists dan fungsi asas lain seperti Search, Settings dan Tools.  


Apa yang menarik  mengenai addon ini berbanding lain-lain addon multi scraper seperti Exodus dan Elysium adalah ia menggunakan database movie daripada IMDb dan link movie di scrap dengan sistematik dan sangat mudah digunakan. Anda boleh melihat Movie berdasarkan tahun, decade ataupun genre.

Menu now playing akan memaparkan siaran dari Movie terbaru yang terdapat di pawagam-pawagam diseluruh dunia. Walaubagaimanapun, amat sukar untuk mendapatkan link HD sekiranya Movie tersebut masih lagi baru ditayangkan.

Setiap Movie yang di scrap akan disertakan dengan Trailer sekiranya anda ingin melihat preview sesuatu Movie. Link yang di scrap daripada addon ini diambil dari addon-addon serta website yang stabil dan mempunyai lebih banyak HD link berbanding Exodus ataupun Elysium.

Boleh dikatakan antara yang sesuai untuk digunakan ataupun untuk digunakan sebagai backup addon sekiranya addon utama anda tidak dapat digunakan.

Bagaimana cara untuk mendapatkan addon Duckpool

Anda boleh mendapatkan addon ini dengan menambah source dengan menggunakan link ini ⇨ http://muckys.mediaportal4kodi.ml. Addon ini hanya akan dapat digunakan sekiranya terdapat source dan repository daripada Mucky Duck. Sekiranya tiada, maka addon ini akan auto delete.

Langkah 1: Masukkan Source “Mucky Ducks diatas.

Langkah 2: Pergi ke “Menu Utama” dan pilih “Add-ons”.



Langkah 3: Kemudian klik “Add-ons Browser Icon”.


Langkah 4: Pilih “Install From Zip” dan pergi ke lokasi dimana file di Download / Source.


Langkah 5: Klik dan install repository.mdrepo-x.x.x.zip.

Langkah 6: Tunggu sehingga notifikasi “Add-ons Updated”.

Langkah 7: Pilih “Install From Repository” dan pergi ke “Muckys Repo“.


Langkah 8: Klik “Add-ons Repositories” dan klik “Duckpool Repository”.

Langkah 9: Tunggu sehingga notifikasi “Add-ons Updated”.

Langkah 10: Pilih “Install From Repository” semula dan pergi ke “Duckpool Repo“.



Langkah 11: Klik “Video Add-ons” dan install “Duckpool”.

Langkah 12: Sila tunggu sehingga keluar notifikasi dan boleh ke section “Video Add-ons“.

Untuk menambah source @ addon by zip menggunakan Jarvis, FTMC, SPMC ➔ rujuk post ini.

Sekiranya anda tidak dapat memasukkan addon ini atau jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, tinggalkan komen dibawah. Like dan Share post ini sekiranya anda rasa ia sangat berguna! 

0 Replies to “Duckpool – Kodi Addon”

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.