WDTV5 – Live TV Apk



WDTV 5 adalah kesinambungan daripada WDTV 3. WDTV merupakan IPTV dari negara china yang mempunyai hampir 270 tv channel dari negara USA, Singapore, Malaysia Hong Kong, Taiwan, China dan Korea. Ia merupakan antara IPTV yang stabil dan video yang berkualiti.

Ape yang menarik mengenai IPTV ini, ia mempunyai siaran astro on demand china dan juga beberapa channel astro berbahasa melayu. selain daripada itu, ruangan sport section, movie dan international section juga mempunyai beberapa pilihan yang menarik.

Apps ni menggunakan bahasa cina dan tidak boleh ditukar bahasa. Bagaimanapun ia amat mudah untuk digunakan. WDTV 5 telah menambah beberapa lagi channel astro dan juga international ke dalam list IPTV mereka.
Astro AEC HD berbahasa cina
Antara siaran astro yang boleh didapati didalam WDTV 5

Sekiranya anda menginstall WDTV 3 sebelum ini, sila uninstall terlebih dahulu sebelum memasukkan WDTV 5. Cara-cara untuk menginstall aplikasi ini adalah sama seperti WDTV 3.
——————————————————————————————————–

Bagaimana untuk mendapatkan WDTV 5 Apk

Download WDTV 5 ApkLink 1 @ Link 2

Langkah 1: Download dan Install aplikasi apk diatas.
Langkah 2: Hanya swipe atas dan bawah untuk menukar channel 

Channel TV dari Hong Kong

Channel TV dari Malaysia


Terdapat beberapa penambahan channel di WDTV 5


International TV channel 

Langkah 3: Sekiranya siaran tidak dapat dilayari ubah kepada software dicode. untuk pengguna phone, tekan menu (button kiri) dalam 4-5 saat 


Tekan menu dan pilih tab seperti diatas
Pilih menu paling akhir



Pilih menu no 2 ( decode by software)
Sekiranya anda tidak dapat mengakses menu menggunakan cara diatas, boleh gunakan cara dibawah :

Pergi ke Phone atau Android Box Setting => Accessibility => Dexterity and Interaction => Assistant MenuPastikan anda enable kan Smart Assistant Menu. Kemudian klik pada Edit Option. Anda boleh menambah atau membuang button dengan menggunakan (-) dan (+). Default menu yang terdapat didalam ini adalah Home Screen dan Menu Settings



Sekarang anda akan melihat menu bulat yang mempunyai 4 dots. Menu ini akan terapung di screen anda. Setiap kali anda membuka mana-mana aplikasi hanya perlu tekan button ini untuk mengakses menu setting.

Enjoy! Jangan Lupa Like FB Page kami untuk update terkini ; Kodi IPTV Malaysia

0 Replies to “WDTV5 – Live TV Apk”

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.