Bubbles – Movie / TV Series Addon

Bubbles adalah addon yang membolehkan anda stream movies dan tv show daripada source torrents, usenet, file hosters dan streaming service. Addon ini telah di optimize untuk debrid service Premiumize dan terdapat banyak features, seperti torrent dan usenet streaming, debrid caching dan advanced stream search yang hanya boleh digunakan sekiranya anda mempunyai account Premiumize.

 

Selain daripada itu terdapat banyak fungsi lain seperti direct download link, automatik local caching, speed tests, lightpack control dan provider / account verification. 


Sekiranya anda ingin melayan movie yang berkualiti dengan surround sound, Bubbles merupakan addon yang paling sesuai sekali. Terdapat pilihan di link yang boleh dilihat sebelum anda memilih movie atau tv series.

Apa yang menarik mengenai addon ini adalah ia boleh fungsi carian (scrappers yang detail) membolehkan banyak maklumat di retrieve

  • Conduct pre checks, memastikan link masih valid (eg: server is up, file was not removed due to copyright issues, etc).
  • Retrieving additional metadata, mencari additional metadata (video quality, audio codec, audio channels, subtitles, and many more) for every stream/link.
  • Debrid cache. Mencari file sekiranya terdapat Premiumize cache.

Walaubagaimanapun, fungsi ini mungkin akan menyebabkan carian menjadi lebih lambat. Sekiranya anda ingin disable kan fungsi “checks” ini hanya pergi ke Settings General Stream Detection

———————————————————————————————————

Bagaimana cara untuk mendapatkan addon Bubbles

Anda perlu menambah source untuk Bubbles secara terus menggunakan zip file dibawah. Addon ini hanya boleh digunakan oleh Kodi v17 Krypton

button

Langkah 1: Download Plugin Bubbles diatas (Tunggu 4-5 saat dan skip ad).

Langkah 2: Buka aplikasi “Kodi“.

Langkah 3: Pergi ke “System” dan pilih “Setting”.
Langkah 4: Kemudian klik “Add-ons”.
Langkah 5: Pilih “Install From Zip Files” dan pergi ke lokasi dimana file di download.

Langkah 6: Klik dan install repository.bubbles-1.0.0.zip.

Langkah 7: Tunggu sehingga notifikasi “Add-ons Updated”.

Langkah 8: Pilih “Install From Repository” dan pergi “Bubbles Repository“.

Langkah 9: Klik “Video add-ons” dan install “Bubbles”.

Langkah 10: Sila tunggu sehingga keluar notifikasi dan boleh ke section Video“.

Untuk menambah source atau tambah addon by zip menggunakan kodi krypton ➔ rujuk post ini.


Sekiranya anda tidak dapat memasukkan addon ini atau jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, tinggalkan komen dibawah. Like dah Share post ini sekiranya anda rasa ia sangat berguna! 



             


0 Replies to “Bubbles – Movie / TV Series Addon”

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.