Ultra Dual USB Drive Mobile Phone & Tablet Compatibility

Untuk review kali ni kami akan perkenalkan satu lagi produk yang sesuai digunakan untuk mobile device, OTG USB flash drive. Pendrive ini adalah compatible dengan kebanyakkan device yang mempunyai USB micro-B port. Boleh install apps USB OTG Checker untuk memastikan yang device anda support USB-On-The-Go sebelum membeli produk ini.

Kelebihan OTG USB ini berbanding flash drive yang lain adalah ia membolehkan anda untuk transfer atau share file dari OTG-enable android smartphone / tablet / box secara terus kepada PC atau MAC atau android device yang lain. Sangat sesuai untuk memindahkan file yang besar, gambar atau video. Flash drive ini juga boleh dijadikan sebagai portable kodi atau untuk mendownload movie/drama daripada kodi terus kepada pendrive dan anda boleh menggunakan dimana-mana sahaja. Hanya plug dan play.
Dengan micro-USB connector dan juga USB 3.0 membolehkan anda menghubungkan dua device pc/laptop ke android dengan sangat mudah. Transfer speed juga sangat laju (130mb/s – 150mb/s) dan membolehkan anda memuat naik/turun file dengan sangat pantas. Untuk mereka yang mempunyai ruang simpanan di telefon yang tidak mencukupi, flash drive ini boleh dijadikan sebagai portable drive. 
Antara device yang sesuai digunakan sebagai file manager untuk menyimpan repo atau addon. Bagi yang tidak mempunyai pc/laptop boleh mendownload zip file addon secara terus menggunakan phone dan transfer ke android box. Selain daripada itu sesuai digunakan untuk backup data kodi dan boleh copy profile kodi anda ke mana-mana device dengan sangat mudah dan pantas. Sekiranya kodi anda bermasalah dan perlu fresh start (format), hanya perlu menggunakan backup data atau install melalui repo yang telah di download ke dalam flash drive ini.
Spesifikasi Sandisk Extreme OTG USB flash drive :
  • Capacity : 16GB / 32Gb
  • Interface : Micro-USB and USB 3.0 connector with USB 2,0 backward compatibility
  • Warranty : 2 year
  • Transfer Speed : Up to 130mb/s
Untuk pengguna iOS, terdapat juga flash drive OTG iaitu FlashDrive OTG. Fungsi yang hampir sama seperti Sandisk OTG. Hanya perlu plug dan iOS device anda akan detect flash drive ini, selepas itu boleh play movie ataupun view gambar serta dokumen-dokumen lain.
Spesifikasi Iphone OTG USB flash drive :
  • Capacity : 32GB / 64Gb
  • Warranty : 2 year
  • Transfer Speed : Up to 130mb/s
  • Plug and Play : USB/Lightning
  • Material : Zinc Alloy + ABS
  • Size 52x26x10mm
  • Lightweight with easy slide protective case design
Haa, bagaimana untuk mendapatkan flashdrive ini. Sebelum-sebelum ini kami hanya mempromosikan produk daripada lazada, kali ni kami akan promote daripada local seller pula (yang berminat nak admin promote barang boleh pm tepi, tapi pastikan berkaitan dengan tema kami).

Warranty selama 2 tahun, kalau rosak akan diganti baru terus. harga promosi untuk flash drive adalah seperti dibawah

Sandisk OTG Price (1 week guide cara guna + recommended apps)
16GB = RM 55 + Free Post
32GB = RM 70 + Free Post
64GB = Sold Out 

Flashdrive OTG iOS, Price (1 week guide cara guna + recommended apps)
32GB = RM 120 + Free Post
64GB = RM 180 + Free Post

Untuk mendapatkan harga promosi boleh whatsapp terus kepada seller.
Hanya wassup PENDRIVE ke nombor berikut ➤ +60195474621 (Sis Isma)

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.