Aplikasi Percuma untuk Pengguna Unifi dan Streamyx

Memandangkan ramai user unifi yang masih tidak mengetahui mengenai perkara ini, admin ingin highlight kan sekali lagi bahawa UniFi and Streamyx subscribers boleh menikmati lebih kurang 10000 jam rancangan premium Asian TV shows dan dramas secara percuma bermula March 2016 disebabkan oleh Telekom Malaysia (TM) menjalinkan partnership dengan Asian video-on-demand service VIU.
Sekiranya anda adalah UniFi atau Streamyx subscriber, anda boleh menikmati VIU’s premium unlimited, termasuk  1 tahun free iflix subscription dan juga HyppTV Everywhere. VIU membolehkan anda untuk menikmati siaran dari Korea, Japan, China, Taiwan, India, Indonesia and Malaysia di mana-mana platform dan device dengan subtitle bahasa melayu.



Bagi yang mengikuti perkembangan HyppTV, mungkin sedia maklum akan mengenai aplikasi HyppTV Everywhere yang yang membolehkan anda untuk melihat Live TV dimana-mana sahaja (hanya boleh melayari didalam Malaysia sahaja)

HyppTV Everywhere hadir dalam bentuk aplikasi untuk para pengguna Android dan juga iOS, membolehkan mereka mengikuti pelbagai rancangan yang digemari terus pada telefon pintar, tablet dan juga android box. Hanya perlu mendaftar secara percuma menggunakan no telefon anda dan boleh terus layari aplikasi ini.

Bagaimana untuk mendapatkan HyppTV Everywhere

Download Hypptv Everywhere :  iOS Phone  ,  Android Phone  ,  Android Box  , Browser Internet

Langkah 1: Download dan Install aplikasi diatas

Langkah 2: Masukkan informasi yang diperlukan dan activation code akan dihantar ke no telefon anda

register
kredit gambar – bro Rusydan Badawi

Langkah 3: Masukkan activation code dan anda sudah boleh melayari aplikasi ini

tv
kredit gambar – bro Rusydan Badawi
Hypptv Everywhere boleh juga digunakan tanpa perlu subscribe unifi ataupun streamyx, Walaubagaimanapun anda hanya boleh menonton siaran tv percuma sahaja. Hanya subscriber unifi dan streamyx boleh mengakses premium channel.

Bagaimana untuk mendapatkan Iflix

Download Iflix :  iOS Phone  ,  Android Phone  ,  Android Box

Langkah 1: Connect unifi atau streamyx di rumah anda

Langkah 2: Download dan Install aplikasi diatas.

Langkah 3: Masukkan informasi yang diperlukan dan anda boleh melayari iflix.

Melalui update yang dijalankan oleh pihak tm baru-baru ini, aplikasi iflix telah pun dimasukkan secara terus kepada hypptv box anda.

Bagaimana untuk mendapatkan Viu

Download Viu:  iOS Phone  ,  Android Phone  

Langkah 1: Connect unifi atau streamyx di rumah anda.

Langkah 2: Download dan Install aplikasi diatas.

kredit gambar – bro rusydan badawi
Langkah 3: Register secara percuma dan anda boleh menggunakan viu premium secara percuma.

Viu juga boleh digunakan sekiranya anda tidak menggunakan unifi/streamyx, walaubagaimanapun versi Vie percuma mempunyai iklan sebelum movie / drama dipasang.

0 Replies to “Aplikasi Percuma untuk Pengguna Unifi dan Streamyx”

  1. Salam admin…saya nk tanya sikit…bagi pengguna unifi hyppe tv anywhere ni full access ke atau still ada channel yg kna subscribe jgk kalau nak tgk..mohon pencerahan admin..

  2. Maaf tuan, nak tanya skit.. Account iflix lama saya sudah tamat tempoh.. Dan skrg ni saya nak daftar dgn email account lama sekali dgn unifi.. Mcam mana ye?

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.