Exodus – Kodi Addon

Exodus video add-on telah dihasilkan oleh developer Lambda. Addons ini lebih tertumpu kepada Movie dan TV series. Exodus merupakan pengganti kepada addon popular sebelum ini,iaitu Genesis.

Exodus mempunyai fungsi yang hampir sama seperti genesis iaitu menggunakan search function untuk mencari multi-source untuk movie dan juga tv series. Selain itu terdapat juga live tv channel dari Sky untuk tontonan anda.

Interface yang digunakan didalam addon ini amat mudah untuk digunakan dan proses untuk mencari dan memilih movie atau tv series. Addon ini juga membolehkan anda untuk memasukkan Trakt integration. Dengan menggunakan Trakt anda boleh untuk mengetahui rancangan tv yang sudah ditonton ataupun mengetahui tentang movie / episode baru yang keudara untuk rancangan pilihan anda

menu utama exodus 

Addon ini merupakan addon wajib untuk pengguna Kodi. anda boleh menggunakan search function untuk mencari apa jua jenis movie yang ingin ditonton.

Update : Addon Exodus sudahpun di maintain oleh coldfire dan boleh didapati daripada coldfire repo disebabkan TVaddon yang sudah lagi tidak aktif. Ini merupakan update terakhir untuk exodus melainkan ada pihak yang akan mengambil alih maintenance addon ini.

Bagaimana cara untuk mendapatkan addon Exodus

Anda boleh mendapatkan addon ini dengan menambah source dengan menggunakan link ini ⇨ http://a47b.cypher-media.com/coldfirerepo/. Selain daripada itu anda juga boleh mendownload repository agent dibawah secara terus

button

Langkah 1: Download Repository Agent diatas (Tunggu 4-5 saat dan skip ad).

Langkah 2: Buka aplikasi “Kodi“.

Langkah 3: Pergi ke “Menu Utama” dan pilih “Add-ons”.


Langkah 4: Kemudian klik “Add-ons Browser Icon”.


Langkah 5: Pilih “Install From Zip” dan pergi ke lokasi dimana file di Download Source.


Langkah 6: Klik dan install repository.Agent.zip”.

Langkah 7: Tunggu sehingga notifikasi “Add-ons Updated”.

Langkah 8: Pilih “Install From Repository” dan pergi ke “Agent Repository“.


Langkah 9: Klik “Video add-ons” dan install “Exodus”.

Langkah 10: Sila tunggu sehingga keluar notifikasi dan boleh ke section “Video Add-ons“.

menu movie di exodus addon
menu tv series di exodus
Untuk menambah source @ addon by zip menggunakan Jarvis, FTMC, SPMC ➔ rujuk post ini.

Sekiranya anda tidak dapat memasukkan addon ini atau jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, tinggalkan komen dibawah. Like dan Share post ini sekiranya anda rasa ia sangat berguna! 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.