Celcom WiFiPlus – Menggunakan Internet di Luar Rumah

Ketahui bagaimana untuk menggunakan Celcom WiFiPlus, kemudahan internet tanpa wayar yang ditawarkan oleh Celcom kepada semua pelanggan Celcom yang membolehkan anda untuk mendapatkan perkhidmatan WiFi mudah di kawasan-kawasan awam yang tertentu.

Anda boleh menikmati Celcom WiFiPlus selagi anda seorang Postpaid Pelanggan dengan WiFiPlus Internet (PERTAMA Elite / PERTAMA Gold / PERTAMA Blue / PERTAMA Asas 85 / PERTAMA Asas 38) atau, anda melanggan mana-mana pelan Internet Celcom mudah alih yang menawarkan WiFiPlus percuma.

Di bawah adalah harga untuk pakej WiFiPlus jika anda melanggan mana-mana pelan Internet Celcom mudah alih yang menawarkan WiFiPlus percuma. Walau bagaimanapun, jika anda seorang pelanggan Celcom dengan perkhidmatan WiFiPlus percuma, anda tidak dibenarkan untuk membeli apa-apa rancangan WiFiPlus.

Nota: kelajuan WiFiPlus akan secara automatik di throttle kepada 128 kbps sekali jumlah yang                    diberikan untuk WiFi digunakan sepenuhnya.
Sebelum anda boleh menggunakan WiFiPlus Celcom anda, anda perlu mempunyai ID WiFiPlus anda dan kata laluan. Untuk mendapatkan ID dan kata laluan anda, buka aplikasi mesej, jenis WIFI PASSWORD anda dan hantar ke 22188. Jika ini tidak berfungsi, anda boleh menghubungi Celcom Khidmat Pelanggan di 1300111000 untuk membuat laporan.
Bagaimana untuk menggunakan Celcom WiFiPlus
Langkah 1: Pergi ke mana-mana zon WiFiPlus. Klik di sini untuk mengetahui zon WiFiPlus.
Langkah 2: Hidupkan / membolehkan Sambungan Rangkaian Wireless pada peranti anda.
Langkah 3: Dari senarai sambungan wifi yang tersedia, pilih CelcomWiFi +.
Langkah 4: Buka mana-mana pelayar internet.
Langkah 5: Masukkan ID WiFiPlus anda & Kata Laluan anda pada halaman log masuk, kemudian klik “Login”.
ID WiFiPlus anda adalah nombor telefon anda
Langkah 6: Berjaya disambungkan ke internet.
Nota: Anda perlu memasukkan ID WiFiPlus dan Kata Laluan anda sekali sahaja melalui laman log masuk selagi anda menggunakan peranti yang sama dan akaun yang masih aktif.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.