Sportie – Sport Addon

Sportie addon merupakan addon yang dihasilkan oleh Echo Coder. Addon ini lebih tertumpu kepada sport stream dan mempunyai banyak alternative channel untuk mendapatkan link siaran bolasepak di beberapa liga utama seperti Premier League, Bundesliga, La Liga, Serie A, Champion League dan banyak lagi.

Selain daripada siaran bola sepak terdapat beberapa sub menu utama seperti UFC, Snooker dan juga Wrestling. Ruangan Live Channels membolehkan anda untuk mengakses sport channel dari luar negara seperti Sky Sport, Bein, Fox Sport dan bermacam lagi sport IPTV.


Amat mudah untuk menggunakan addon ini. Siaran langsung akan ditayangkan secara live dan anda hanya perlu memilih link untuk melihat siaran ini. Waktu siaran juga akan diupdate berdasarkan waktu di device anda.

Untuk penggunaan yang lebih optimum, adalah digalakkan untuk memasukkan addon plexus terlebih dahulu kerana addon sportie ini mempunyai sub menu yang khusus untuk menggunakan sumber p2p seperti acestream dan juga sopcast.

———————————————————————————————————

Bagaimana cara untuk mendapatkan addon Sportie

Anda boleh mendapatkan addon ini dengan menambah source echocoder dengan menggunakan link ini : http://echocoder.com/repo (rujuk sini cara untuk menambah source). Ataupun mendownload repository echo dibawah secara terus

button

Langkah 1: Download Repository Echo diatas (Tunggu 4-5 saat dan skip ad).

Langkah 2: Buka aplikasi “Kodi“.

Langkah 3: Pergi ke “System” dan pilih “Setting”.
Langkah 4: Kemudian klik “Add-ons”.
Langkah 5: Pilih “Install From Zip Files” dan pergi ke lokasi dimana file di Download / Source.

Langkah 6: Klik dan install repository.echo-1.04.zip.

Langkah 7: Tunggu sehingga notifikasi “Add-ons Updated”.

Langkah 8: Pilih “Install From Repository” dan pergi “.ECHO Repository“.

Langkah 9: Klik “Video add-ons” dan install “Sportie”.

Langkah 10: Sila tunggu sehingga keluar notifikasi dan boleh ke section Video“.

Untuk menambah source atau tambah addon by zip menggunakan kodi krypton ➔ rujuk post ini.

—————————————————————————————–
Update : Echocoder sudah pun berpindah ke TVAddons. Sekiranya mempunyai masalah untuk menambah addon menggunakan cara diatas boleh menambah addon ini secara terus menggunakan Indigo addon

——————————————————————————————

Sekiranya anda tidak dapat memasukkan addon ini atau jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, tinggalkan komen dibawah. Like dah Share post ini sekiranya anda rasa ia sangat berguna! 

0 Replies to “Sportie – Sport Addon”

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.