Robot Cash – Telegram Bitcoin Farming

Post kali ini tidak mempunyai kaitan dengan Kodi addon. Tapi admin ingin berkongsi kan mengenai satu ‘game‘ menarik mengenai cara untuk farming ‘Bitcoin‘ dengan menggunakan Robot Cash di aplikasi messenger telegram.

Robot Cash merupakan bot yang membolehkan anda untuk generate energy yang boleh ditukarkan kepada diamond . Diamond ini kemudian boleh diguna pakai untuk ditukarkan kepada bitcoin point.

Untuk yang masih tidak mengetahui, bitcoin merupakan matawang digital yang agak popular dan berkembang pesat dimasa ini. Kebanyakkan online shop juga sudahpun menerima bitcoin sebagai salah satu alternative pembayaran. Seperti juga emas, bitcoin juga kalis inflasi dan harga bitcoin naik lebih tinggi didalam masa yang singkat.


Haa.cukup serba sedikit intro mengenai bitcoin. So, macam mana untuk menggunakan Robot Cash ini dan sekaligus menjana pendapatan bitcoin? Caranya mudah sahaja. Terlebih dahulu anda perlu mendownload aplikasi messenger telegram di playstore ataupun itune store.

Selepas itu hanya perlu klik link ini untuk mendapatkan bot ini di telegram ⇨ Robot Cash

Cara nak farming dan collect energy dan jual energy mudah sahaja. Hanya tekan Menu dan pilih Hire. Terdapat beberapa versi robot yang boleh dibeli. Sekiranya anda klik link Robot Cash diatas akan mendapat 300 diamond dan anda boleh membeli sebanyak 3 unit.

Haa, ini adalah rupa robot RC Unit v0.01 untuk menjana energy untuk mendapatkan diamond anda. Buat permulaan boleh menggunakan Robot ini sehingga lah anda mempunyai cukup diamond untuk upgrade.

Untuk mendapatkan bitcoin, anda perlu untuk mendapatkan wallet bitcoin dahulu. Antara yang paling reliable dan boleh menggunakan bank daripada malaysia adalah luno. Hanya perlu mendaftar dan mendapatkan bitcoin wallet di website ini ⇨ Luno Bitcoin Wallet. Hanya tekan receive bitcoin untuk mendapat address bitcoin wallet anda.

Kemudian hanya pergi ke Menu Extra dan Settings untuk memasukkan bitcoin address anda ke dalam aplikasi ini.

Selesai proses setup wallet dan bitcoin address. Anda boleh pergi ke Menu Hangar untuk collect energy daripada Robot yang dibeli.Semakin banyak Robot anda, semakin banyak lah energy akan dihasilkan.

Energy yang banyak-banyak tu nak buat apa? Haa. Hanya perlu pergi ke Menu Shop dan tukarkan kepada diamond. 70% daripada hasil jualan akan dimasukkan ke Account 1 (Available Balance). So boleh guna modal daripada sini untuk rolling beli robot banyak-banyak.



30% daripada hasil jualan energy pula akan dimasukkan ke account 2 (Payout Balance). Ini merupakan account yang anda gunakan untuk withdraw dan ditukarkan kepada Bitcoin. Haa, Mudah kan..



Pengiraan asas dan tips untuk menggunakan Robot Cash :

100 energy = 1 diamond

1 diamond = 1 satoshi bersamaan 0.000001btc

Payment boleh dikeluarkan sekurang-kurangnya 1000 diamond daripada akaun 2 (Payout Balance).

Elakkan bermain Roulette, membazir diamond. Collect bonus sehari sekali (random diamond 10-100)

Antara cara mudah untuk mendapatkan free diamond adalah dengan menggunakan referral link anda dan invite kawan-kawan untuk bermain.

Makin banyak robot, makin banyak energy. So lagi cepat la dapat collect diamond / point.

Da byk duit boleh la withdraw. So far bitcoin ni harga sentiasa saja naik. Berbaloi2..

Update :  – 11/07/2017 –

untuk yang masih meragui, aplikasi ni boleh mendapatkan bitcoin, proses pengeluaran boleh dilakukan dan dipindahkan ke wallet bitcoin anda. Terbaik bukan.

Sudah 3 kali transaction pengeluaran telah dilakukan. Kesemua yang dikeluarkan telah pun diterima dalam wallet Luno yang di register

Proses pengeluaran hanya mengambil masa 1-2 minit dan wallet anda akan dikreditkan dengan jumlah bitcoin yang dikeluarkan.

Selain daripada cara diatas menggunakan Robot Cash, bagaimanakah cara untuk mendapatkan bitcoin secara percuma? dibawah admin akan kongsikan antara website yang menawarkan bitcoin secara percuma beserta payment proof. Post akan diupdate dari masa ke semasa.
Free Cloud Mining BTC using Faucet (Trusted)

Cloud Mining adalah proses dimana bitcoin mining menggunakan remote data center atau outsource mining dengan sharing processing power provider. Penggunaan cloud mining membolehkan users untuk mining bitcoins atau alternative cryptocurrencies tanpa penggunaan hardware mining. Ini merupakan long term investment dan website yang di promote dibawah merupakan trusted company yang sudah beroperasi sekian lama.


Cara untuk mendapatkan Bitcoin adalah amat mudah,hanya perlu register disini sahaja – Eobot. Pergi ke product dan pilih faucet. Kemudian anda claim.
Selepas mendapat BTC secara percuma hanya pergi ke exchange dan sewa cloud menggunakan coin yang anda dapat
ulangi langkah diatas setiap hari untuk menambahkan lagi BTC ke dalam wallet anda.
Program HYIP seperti Microhash, Thunder bit dan Bitlake sudah pun tidak lagi membayar kepada investor. Elakkan bermain HYIP kerana berisiko tinggi untuk anda hilang modal.
Pay Cloud Mining BTC (Trusted)

Antara cloud mining yang paling lama bertahan dan diakui trusted oleh rata-rata website bitcoin adalah hashflare. Mula beroperasi sejak november 2015 dan masih lagi bertahan sehingga kini. Dengan minimum investment 2.2usd  membolehkan anda untuk mining BTC untuk jangka panjang.

HashFlare

Hanya perlu klik dan register Hashflare (Klik Sini) dan masukkan code – 9455768F untuk mendapatkan diskaun pembelian hashpower . Return of investment sebanyak 240% Per year. Setkan wallet anda di setting dan pilih F2pool / antpool untuk mendapatkan  max profit di bahagian Pools setting.
Selain daripada Bitcoin anda juga boleh melabur di dalam cryptocoin lain yang mempunyai potensi untuk menjadi sumber pendapatan sampingan anda. Rujuk Coinmarketcap untuk melihat nilai setiap cryptocurrency ini. 
Genesis-mining merupakan world leading cloud mining ( Top 1) dengan operasi yang transparent (trusted) dan masih beroperasi semenjak dari October 2015. Mereka mempunyai hardware mining sendiri dan membolehkan anda untuk menyewa hashpower untuk anda mining bitcoin dan juga beberapa cryptocoin lain. 
Dengan sewaan serendah 0.200 TH/s ($30 usd), bitcoin akan dimasukkan kedalam wallet anda setiap hari. Return of investment sebanyak 166% Per year. Untuk membeli hashpower hanya masukkan diskaun code ini : hOtE3a untuk mendapatkan 3% diskaun pembelian hashpower. 
Pastikan anda set wallet anda di bahagian setting. Pembayaran akan dilakukan secara automatik setiap hari dan akan dimasukkan ke dalam wallet sekiranya baki mencukupi.

Hardware Mining BTC

Bitcoin mining adalah satu proses dimana pengiraan matematik yang dilakukan pada rangkaian Bitcoin. Seperti yang diketahui, Bitcoin beroperasi dalam sistem online dan mining berfungsi untuk menyelesaikan mathematical equation dengan melakukan verifikasi transaksi bitcoin di internet. 

Proses verifikasi ini akan memberikan bitcoin miner sebuah blok baru dalam jaringan Bitcoin yang berisi sejumlah Bitcoin baru. Semakin banyak transaksi dan verifikasi makan semakin banyak lah nilai bitcoin yang diperolehi. 
Sekiranya anda mempunyai computer ataupun phone, boleh daftar disini – Minergate. Hanya download dan install aplikasi berdasarkan device dan run untuk memulakan process mining. Ia adalah percuma dan anda hanya perlu menyediakan hardware dan juga internet.
Semakin tinggi penggunaan GPU (Graphic Processing Unit), semakin banyak jumlah BTC yang boleh di mining. Hanya perlu membiarkan ia mining berterusan dan selepas nilai diperolehi mencapai withdraw limit, anda boleh mengeluarkan bitcoin ke wallet anda.
Youtube Full Guide – Robot Cash Best Faucet 


Sekiranya anda tidak dapat memasukkan aplikasi ini atau jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, tinggalkan komen dibawah. Like dan Share post ini sekiranya anda rasa ia sangat berguna! 


223 Replies to “Robot Cash – Telegram Bitcoin Farming”

  1. Admin…. klu yg pkai gpu utk mining tu ape yg website yg trusted… da cari kt google tp byk yg complicated… admin boleh x bg website gpu mining yg trusted dan easy …

  2. menu – extra – payment

    nanti ade point utk withdrawal , kalau dah abes point utk withdrawal tuh , dah tak boleh withdraw lg , tuh masalah robot cash , kene cari referral utk naikkan point atau masukkan btc lg.

  3. Boleh jelaskan lagi tk faucet nie camana ? Hahahah sume tgok complicated lakk maaf soklan org baru belajar

  4. faucet ni kira macam website dimana kalau korang join dia akan bagi bitcoin secara percuma. Ada beratus kat luar sana tu. tapi tak semua btui, ada yg tipu..so yg mana kami dah try dan dapat duit, mmg kami akan masukkan dalam ni

  5. Salam admin, yg no. first utk robot cash kena pakai no. kita sendiri(maxis,celcom,etc) atau nk pkai no. yg diklon dh..?selamat tak kalau pakai nombor sendiri??

  6. Admin….freemining btc,bitcoin system n faucet2 lain blh ke dftr adress luno utk wallet bitcoin?

  7. Salam admin try ni, free claim setiap jam power
    ​BITCOIN PERCUMA TERUS MASUK KEDALAM WALLET ANDA​!
    SETIAP JAM!🕰
    DAFTAR SEKARANG SEBELUM ANDA KETINGGALAN..

    Projek Ternak Bitcoin KNOLiX
    🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳

    —>Kumpul min. 0.00000180btc dan max. 0.00600000btc setiap 1jam dengan percuma dan hasil tuai akan terus dikreditkan dalam wallet xapo anda

    Langkah untuk bermula mengumpul satoshi..

    Langkah 1.
    -Anda perlukan xapo account terlebih dahulu. Sesudah itu baru register👇🏼ini (amaran pastikan email xapo & Knolix adalah sama)
    – download ewallet xapo melalui link berikut.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.xapo
    Sila pastikan email yg sama juga diguna utk register ke web knolix.

    Langkah 2.

    – sila register account klonix anda melalui link berikut.
    http://www.knolix.com/59796beeb1a30/
    http://www.knolix.com/59796beeb1a30/

    Klik link dekat atas 👆🏻..
    -Sesudah itu masukan email xapo ke ruang yang di sediakan.
    -wow dah masukkan email!
    TEKAN ​start​*investment*

    👏🏼 tahniah anda dah pon mendaftar KNOLIX👏🏼

    -sebelah kanan atas tekan
    👉🏼⚙👈🏼 benda ni., untuk setting kan password/ create password.

    Dah settle daftar Knolix 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

    Setiap pendaftaran akan dapat 180 satoshi claim setiap 1jam sekali…. Fuuuu byak tuu. ​Knolix its better​..

    #Tahniah…anda sudah mula boleh memburu satoshi setiap jam…
    Kongsikan dengan yang lain peluang berharga ini…

  8. admin, akaun Luno boleh masukkan akaun bank Islam tak? knape bila saya nak deposit duit ke akaun luno, dia x kluar bank islam..maybank n CIMB je..mohon bantu, admin…

  9. sape yg dh boleh pkai cash robot?? aku punya xboleh lagi la…adoiii nsib baek x buat pape transaction lg

  10. Kia try tggu dulu..ak rse dia tgh crash tu sbb rmai sgt join..aritu ak tgk online dlm 200k lebih..maybe diorg tgh fix kot, atau bg link bru

  11. cashrobot skrg tgh Crash sbb ada org yg tak bertanggungjawab guna trick kotor untuk gain refferal…dinopark still ok
    so same2 la kita tunggu cashrobot untuk ok semula

  12. boleh ke siti?? sbb time saya nak deposit tu, dah pilih all other bank tp mse kuar no reference sume tu, kt nama bank dia xkuar bank islam tp maybank..saya xde maybank

  13. siti,boleh tolong ajar x mcm mana nk deposit guna bank islam?? dia asyik kuar invalid account number kt website bank islam..tolong yer:)

  14. Admin knapa tetiba tulisan dlm robot bitcoin ni jd tulisan russia plak..? Lps tu robot bitcoin sy tu mcm tak berfungsi je.. tekan menu, hire, smua tak da balas.. bahasa plak jd russia.. mcm mna nk buat..?

  15. Admin, main Robo Cash payable dah 1000 diamond tapi payoff balance ade 800 je..bila nak transfer jadi insufficient…Ape cara nak buat untuk naikkan point dekat payoff balance tu ye

  16. rata rata nak cepat sampai sangup deposite walaupom sikit sikit kalu kira2 last2 byk jugak tu nt kenapa tak join bitclubnetwort je…

  17. bro saya punya payout balance dah 1017 tapi kenapa tk bolh order payment.Dia tulis "you don't have enough payment points!"

  18. Saya ada 2000 diamond.. kenapa setiap kali nak withdraw (order payment), sistem robot kata not enough point?? Sebelum dah wd 1k pertama ok jer..

  19. Admin…nak tanya Robo Cash ada problem ke skrg? Payout balance dah ada lebih 50 000. Masalahnya bila nak order payment..keluar msg payout point yang boleh claim hanya 700 saja…so tak boleh claim sbb tak cukup 1000. Admin punya mcm mana ye?? Kalau exchange ke Available balance boleh pulak guna semua payout point tu semua sekali.

  20. beli cloud mining xuntung byk. sama gak dgn rig mining, difficulty makin tinggi. profit makin sikit. better invest kt bitconnect. up to 30% per month profit. capital boleh dapat balik lepas tempoh matang bergantung brp korg invest. bitconnect coin pon da dlm top15 coinmarketcap. kalau korg nak tau details google jela sndiri ye. Kalau nak join meh masuk team aku https://bitconnect.co/?ref=NazrinMusleh

  21. nk bli cloudmining dgn eobot rugi.. mahal dgn power dibagi ciput. leh compare dgn Genesis xpn hashflare

  22. payout point xckup tu bro..either hg beli robot v2.0 ke atas byk2 (robot v2.0 = 0.015 point), or tmbah referral, or deposit duit, bru naik point hg..xpon referral hg topup duit, hg pon akan dpt point gak..

  23. admin,nak tanya macam mana kita nak withdraw duit tu. cth dpt $33.45 . nak withdraw tu.kene taruk no acc kita ke dkt luno tu.cth cimb. pastu transfer. ke withdraw cmne?

  24. Admin..ada masalah la..payout balance dah 1200 lbh diamond..tp bila buat payment order, taip 1000 dia tulis “You don’t have enough payment points!”. Payment point sy ada 0.281 point..berapa point yg nk kena utk nk buat payment order?

  25. admin. mcm mane eah. kekadang cash robot pandai stop berfungsi. kira dia mcm hang la.. agak2 ny knp eahh ??.. tiap kali click takde respon kekadang..

  26. admin, dalam payout balance saya da ade lebih 1k diamond. tapi bila nak withdraw dia kata not enough payment points. jadi berapa banyak payment points yang dia nak supaya jadi 'enough' ?

  27. admin, knp sy xbleh withdraw ye? point utk withdraw dh cukup, tapi stiap kali buat order payments bot akan balas "you have no enough ��". sedangkan payout balance & withdraw points memang ckup utk withdraw. ada yg prnah kna mcm sy? dh restart bot pun xbleh…ada cara utk hubungi admin cash robots?

  28. utk withdraw, payment points mesti sama nilai dengan payout balance. contoh kalau ada
    1500 payout balance
    1200 payment points
    jumlah maksima yang kita bleh withdraw ialah 1200 sahaja. (nilai payment points)
    *semoga membantu

  29. Admin, sy nk tnye sikit..nape eh bile sy cube nk transfer ke luno x boleh eh? Payment point ade 3010 tp nk kluakan 2500 pun x lepas..lepas sy bubuh no of diamond nk klua die senyap gitu je..knape eh

  30. salam bro saya ada 3.858 points utk withdraw sekali dengan 1.4k payout point tapi saya tak boleh nak withdraw minta tolong pls

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.