Boom! | Kodi Addon

Boom! addon merupakan addon yang dihasilkan oleh Clummo dan boleh didapati didalam repository inside4ndroid . Addon ini tertumpu kepada sport stream dengan beberapa movie channel sampingan.

Boom! mempunyai fungsi dan menu yang hampir sama dengan Sport World tetapi dengan sedikit pengubahsuaian thumbnail, icon dan juga beberapa channel sport dengan kualiti yang lebih baik. 


Interface yang digunakan didalam addon ini amat simple untuk digunakan dan proses untuk mencari dan memilih sport channel adalah amat mudah. Addon ini juga membolehkan anda untuk favourite kan channel pilihan.

Antara menu yang menarik didalam ini adalah match centre dimana semua live sport boleh dilihat secara live, sport channels (sky sports, bt sport etc), football highlight, replay dan sport radio.

Sekiranya anda peminat mayweather vs mcgregor ufc ini merupakan addon yang amat menarik dan sesuai digunakan. Selain itu, football stream juga meliputi Premier League, La Liga, Seria A dan Bundesliga.

Boleh dikatakan amat sesuai untuk digunakan sekiranya anda meminati sport. Addon ini memerlukan anda untuk install f4m tester yang juga terdapat didalam repository untuk membolehkan link berfungsi.

Bagaimana cara untuk mendapatkan addon Boom!

Anda boleh mendapatkan addon ini dengan menambah source dengan menggunakan link ini ⇨ http://i4pro.co.uk/kodi/repo/. Selain daripada itu anda juga boleh  mendownload repository inside4ndroid dibawah secara terus

button

Langkah 1: Download Repository Inside4ndroid diatas (Tunggu 4-5 saat dan skip ad).

Langkah 2: Buka aplikasi “Kodi“.

Langkah 3: Pergi ke “Menu Utama” dan pilih “Add-ons”.


Langkah 4: Kemudian klik “Add-ons Browser Icon”.


Langkah 5: Pilih “Install From Zip” dan pergi ke lokasi dimana file di Download / Source.


Langkah 6: Klik dan install repository.inside4ndroid-17.0.0.zip.

Langkah 7: Tunggu sehingga notifikasi “Add-ons Updated”.

Langkah 8: Pilih “Install From Repository” dan pergi ke “inside4ndroid repository“.


Langkah 9: Klik “Video add-ons” dan install “Boom!”.

Langkah 10: Sila tunggu sehingga keluar notifikasi dan boleh ke section “Video Add-ons“.

Untuk menambah source @ addon by zip menggunakan Jarvis, FTMC, SPMC ➔ rujuk post ini.

Sekiranya anda tidak dapat memasukkan addon ini atau jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, tinggalkan komen dibawah. Like dan Share post ini sekiranya anda rasa ia sangat berguna! 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.