RepublicaTV adalah addon yang dihasilkan oleh team androidrepublica dan merupakan addon khas untuk penggunaan m3u IPTV republicaTV yang terdapat di shop kami.

Addon ini membolehkan anda untuk upload m3u link dan menonton secara terus di kodi. Ini merupakan alternative yang terbaik selain menggunakan pvr iptv simple client di kodi.

Untuk menggunakan addon ini, hanya click “Add a new list” dan namakan playslist dengan apa-apa nama.

Terdapat dua cara untuk memasukkan playlist source, iaitu dengan menggunakan remote-list (URL) dan juga Local-list (File).

Untuk penggunaan Remote-list ; anda perlu memasukkan secara penuh url m3u yang anda dapat selepas pembelian didalam shop. Gunakan shortener link seperti tiny.cc dan shorturl ataupun copy dan paste sahaja link.

Sekiranya anda mengalami kesukaran untuk memasukkan source secara Remote-list, gunakan Local-list (File) untuk mengupload m3u file. Hanya download m3u terlebih dahulu ke dalam system dan klik local-list untuk mencari dan upload m3u file secara terus.

Selepas itu hanya klik none untuk channel list logo dan logo source. Sekiranya berjaya, playlist source yang dimasukkan tadi akan muncul di runagan menu depan.

Hanya buka sahaja playslist dan anda boleh melayari republicaTV dengan mudah dan lancar. Terdapat lebih 9K channel IPTV dari dalam dan luar negara. Anda juga boleh menambah dan menggunakan m3u dari sumber luar dengan mengulang langkah diatas.

Boleh dikatakan amat sesuai digunakan sekiranya anda meminati siaran live tv dengan source yang stabil dan berkualiti. Sekiranya anda ingin mendapatkan trial, hanya hubungi admin secara terus.

Bagaimana Cara Untuk Mendapatkan Add-on RepublicaTV

Anda boleh mendapatkan addon ini di repository androidrepublica dengan menambah source dengan menggunakan link ini ⇨ http://androidrepublica.website/Repo/ dan namakan androirepublica. Selain daripada itu anda juga boleh  mendownload repository androidrepublica di bawah secara terus

Langkah 1: Download repository androidrepublica diatas.

Langkah 2: Buka aplikasi “Kodi“.

Langkah 3: Pergi ke “Menu Utama” dan pilih “Add-ons”.

Langkah 4: Kemudian klik “Add-ons Browser Icon”.

Langkah 5: Pilih “Install From Zip” dan pergi ke lokasi dimana file di Download ataupun Source manager.

Langkah 6: Klik dan install “repository.androidrepublica-3.5.0.zip“. Sekiranya menggunakan source manager pergi ke – androidrepublica repository dan pilih repository androidrepublica.

Langkah 7: Tunggu sehingga notifikasi “Add-ons installed”.

Langkah 8: Pilih “Install From Repository” dan pergi ke “androidrepublica repository“.

Langkah 9: Klik “Video add-ons” dan install “republicaTV”.

Langkah 10: Tunggu sehingga notifikasi “Add-ons installed”.

Langkah 11: Berjaya sekiranya notifikasi installation keluar dan boleh ke section “Video Add-ons“ dan klik add-ons republicaTV.

Langkah 12: Sekiranya tidak berjaya ulangi langkah menggunakan source / download zip file.

Untuk menambah source @ addon by zip menggunakan Krypton, Jarvis, FTMC, SPMC ➔ rujuk post ini

Sekiranya anda tidak dapat memasukkan addon ini atau jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, tinggalkan komen dibawah. Like dan Share post ini sekiranya anda rasa ia sangat berguna!

4 Replies to “RepublicaTV | Kodi Addon”

  1. Saya newbie pengguna android tv box.
    Nak pasang add on republica ni kene beli ye?
    1.Berapa kos nya?.
    2.Boleh bagi senarai list Channel yg ada.
    3.Ada sekali ke video on demand ke?
    4.Ada pakage astrok yg full pakage x?

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.