Chappa’ai adalah addon yang dihasilkan oleh Blamo dan merupakan fork atau modifikasi daripada addon MetalliQ yang sudah pun tidak lagi di update / offline.

Addon ini merupakan utility addon dimana ia boleh digunakan untuk scrap video link di semua video addon yang telah di install di dalam system Kodi anda. 

Addon ini berfungsi sebagai centralize scraper add on, dimana anda hanya mencari movie, dan segala video link dari kesemua add on yang terdapat didalam sistem akan di update di sini.

Penggunaan addon ini boleh menjimatkan masa, dimana anda tidak perlu lagi mencari dan membuka di kesemua addon sekiranya tiada streams link. Informasi metadata yang digunakan adalah daripada TMDb dan juga Trakt.

Boleh dikatakan amat sesuai untuk digunakan sekiranya anda meminati Movie dan TV Show dengan interface dan fungsi yang memudahkan urusan pencarian link video. Walaubagaimanapun addon ini memerlukan source dari video add on lain yang perlu di install di dalam sistem kodi anda.

Bagaimana cara untuk mendapatkan addon Chappa’ai

Anda boleh mendapatkan addon ini dengan menambah source dengan menggunakan link ini ⇨ http://repo.mrblamo.xyz dan namakan mr.blamo. Selain daripada itu anda juga boleh mendownload repository blamo di bawah secara terus

button
 
Langkah 1: Download Repository Blamo diatas atau menambah source.

Langkah 2: Buka aplikasi “Kodi“.

Langkah 3: Pergi ke “Menu Utama” dan pilih “Add-ons”.

Langkah 4: Kemudian klik “Add-ons Browser Icon”.
Langkah 5: Pilih “Install From Zip” dan pergi ke lokasi dimana file di Download Lokasi Source.

Langkah 6: Klik dan install “repository.blamo.zip. Sekiranya menggunakan source pergi ke – mrblamo  repository dan pilih repository blamo.

Langkah 7: Tunggu sehingga notifikasi “Add-ons Updated”.

Langkah 8: Pilih “Install From Repository” dan pergi ke “blamo repository“.

Langkah 9: Klik “Video add-ons” dan install “Chappa’ai”.
Langkah 10: Sila tunggu sehingga keluar notifikasi dan boleh ke section “Video Add-ons“.
  

Untuk menambah source @ addon by zip menggunakan Jarvis, FTMC, SPMC ➔ rujuk post ini.

Sekiranya anda tidak dapat memasukkan addon ini atau jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, tinggalkan komen dibawah. Like dan Share post ini sekiranya anda rasa ia sangat berguna!

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.