Placenta adalah addon yang dihasilkan oleh Team Afterbirth dan merupakan fork atau modifikasi daripada addon exodus yang sudah pun tidak lagi di update / offline setelah lambda mengundur diri.

Addon ini merupakan movie / tv show addon yang membolehkan anda untuk mendapatkan multi-source provider dengan kualiti yang agak memuaskan. Seperti juga fork addon movie yang lain, menu utama di dalam addon ini adalah hampir sama tetapi dengan penambahan beberapa sub menu seperti documentaries, kids zone, fitness zone serta legends of music.

Antara penambahbaikan atau modifikasi yang dilakukan di addon ini berbanding addon terdahulu adalah penambahan menu ‘News and Update’ dimana anda boleh melihat informasi terbaru mengenai addon ini. Selain itu terdapat penambahbaikan IMDb pagination serta tv show listing dan juga penambahan beberapa source movie.

Boleh dikatakan amat sesuai untuk digunakan sekiranya anda meminati Movie dan TV Show international. Addon yang sentiasa diupdate dan kualiti yang memuaskan.

Bagaimana cara untuk mendapatkan addon Uranus

Anda boleh mendapatkan addon ini di repository blamo dengan menambah source dengan menggunakan link ini ⇨ http://repo.mrblamo.xyz dan namakan mr.blamo. Selain daripada itu anda juga boleh  mendownload repository blamo di bawah secara terus

button
 
Langkah 1: Download Repository Blamo diatas atau menambah menggunakan source.

Langkah 2: Buka aplikasi “Kodi“.

Langkah 3: Pergi ke “Menu Utama” dan pilih “Add-ons”.

Langkah 4: Kemudian klik “Add-ons Browser Icon”.
Langkah 5: Pilih “Install From Zip” dan pergi ke lokasi dimana file di Download Lokasi Source.

Langkah 6: Klik dan install “repository.blamo.zip. Sekiranya menggunakan source pergi ke – mrblamo  repository dan pilih repository blamo.

Langkah 7: Tunggu sehingga notifikasi “Add-ons Updated”.

Langkah 8: Pilih “Install From Repository” dan pergi ke “blamo repository“.

Langkah 9: Klik “Video add-ons” dan install “Placenta”.
Langkah 10: Sila tunggu sehingga keluar notifikasi dan boleh ke section “Video Add-ons“.
  

Untuk menambah source @ addon by zip menggunakan Jarvis, FTMC, SPMC ➔ rujuk post ini.

Sekiranya anda tidak dapat memasukkan addon ini atau jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, tinggalkan komen dibawah. Like dan Share post ini sekiranya anda rasa ia sangat berguna!

One Reply to “Placenta | Kodi Addon”

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.