Androidrepublica addon merupakan add on yang dihasilkan oleh team androidrepublica sendiri dengan menggunakan based source dari Livestreamspro Shani. Addon ini adalah khusus untuk pengguna kodi malaysia dan juga pengunjung laman web ini.

Add-ons ini mempunyai menu seperti Live TV, Siaran Radio, Filem Tempatan, Drama, TV Show, Filem Klasik, Animasi Tempatan, Zon Kuliah, Karaoke Lagu Melayu, Dapur Masakan dan juga ruangan informasi untuk update terkini daripada kami

Antara yang menarik di dalam addon ini adalah siaran live tv dimana anda dapat menonton secara langsung siaran televisyen daripada malaysia dan juga terdapat beberapa channel daripada tv berbayar dan juga siaran luar negara.

Selain itu anda juga boleh melayan movie dan drama melayu yang terkini dengan mudah dan pantas. Source yang digunakan didalam addon ini merupakan free source yang diambil dari internet.

Terdapat juga animasi terbaik tempatan dan boleh di tonton secara terus di dalam addon ini. Menu seperti indonesia, thailand, vod dan asia on demand pula hanya boleh didapati di dalam androidrepublicaSE.

Boleh dikatakan amat sesuai digunakan sekiranya anda meminati rancangan tempatan. Addon ini merupakan satu satunya addon yang mempunyai content daripada malaysia.

Bagaimana Cara Untuk Mendapatkan Add-on Androidrepublica

Anda boleh mendapatkan addon ini di repository androidrepublica dengan menambah source dengan menggunakan link ini ⇨ http://androidrepublica.website/Repo/ dan namakan .ar. Selain daripada itu anda juga boleh  mendownload repository androidrepublica di bawah secara terus

Langkah 1: Download repository androidrepublica diatas.

Langkah 2: Buka aplikasi “Kodi“.

Langkah 3: Pergi ke “Menu Utama” dan pilih “Add-ons”.

Langkah 4: Kemudian klik “Add-ons Browser Icon”.

Langkah 5: Pilih “Install From Zip” dan pergi ke lokasi dimana file di Download ataupun Source manager.

Langkah 6: Klik dan install “repository.androidrepublica-3.5.0.zip“. Sekiranya menggunakan source manager pergi ke – androidrepublica repository dan pilih repository androidrepublica.

Langkah 7: Tunggu sehingga notifikasi “Add-ons installed”.

Langkah 8: Pilih “Install From Repository” dan pergi ke “androidrepublica repository“.

Langkah 9: Klik “Video add-ons” dan install “Androidrepublica”.

Langkah 10: Tunggu sehingga notifikasi “Add-ons installed”.

Langkah 11: Berjaya sekiranya notifikasi installation keluar dan boleh ke section “Video Add-ons“ dan klik add-ons Androidrepublica.

Langkah 12: Addon versi terbaru memerlukan anda untuk unlock menggunakan pin.

Langkah 13: Hanya pergi laman web yang tertera di addon dan dapatkan pin secara percuma. Masukkan ke dalam addon dan anda boleh terus menggunakan addon ini.

Untuk menambah source @ addon by zip menggunakan Krypton, Jarvis, FTMC, SPMC ➔ rujuk post ini

Sekiranya anda tidak dapat memasukkan addon ini atau jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, tinggalkan komen dibawah. Like dan Share post ini sekiranya anda rasa ia sangat berguna!

Cara Untuk mendapatkan Pin Secara Percuma!

40 Replies to “Androidrepublica| v5.0.0 Unlock Pin”

  1. Salam admin,
    Saya perlukan pin code utk masuk.. dh berapa hari xle pkai. Selepas install balik sy perlukan pin code.

  2. En admin x bole install nape ye, keluar noti “the dependency on script.module.streamlink.base
    Mohon bantuan
    Sy guna mygica on hypptv box
    Tq admin

    1. Min,aku dah tukar box unifi plus box
      Aku dah wasap admin 0102941542 tp mcm x aktif je wasao dia.1 tick je naik. Aku mmg user AR SE. So mcm mana nk subscribe ni dkt box baru,admin xleh nak contact

  3. salam admin,
    dah keyin pin tu tapi dia bilang
    ‘Salah PIN Code tu BOSSKU Sila Cuba Lagi’

    update pincode admin…thank you

  4. min,saya ada 2 device android tv.sama jenis. device 1, saya dah install dan uninstall banyak kali kodi dan android republica ni. kodi keep crash. takde pun minta pin bila saya install add on. device 2, helok pulak functionnya. acane nak buat ni min? poning dah ni

  5. Kenapa siaran live di dlm aplikasi kodi ni lebih perlahan dari luar aplikasi kodi? Saya pakai “mi box s” yg international version (tersalah beli, murah punya pasal). Technically device ni laju boleh main game tak leg & tgk Netflix full hd tak ada masalah tapi bila saya install kodi utk dapatkan siaran tempatan, siaran2 live tv tu semua slow. Loading setiap 1-2mini.

  6. Saya dah buat ikut video. Bila sampai kena klik, .ar , saya klik tapi tak klr apa2 pun.. Kat mana yang silap tu? dan dia timbul .ar2 yg .ar pon ada mcmana saya nk delte buat semula tolong beri penjelasan t.kaseh

  7. Sy user Android box… kodi dah sedia ada.. isu sekarang, sy pi tekan ape ntah dah hilang semua movie dlm tuu 😭.. ape perlu sy buat? Unistalled ke cmne? Dah try buat add on tu semua tapi x jadi ponnn

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.